július 12, 2009

E. A. Poe szerepében: Jeffrey Combs

Gondolom, senki előtt nem titok már, hogy egyik legkedvesebb színészem Jeff Combs, aki többek között Weyoun-t, Brunt-ot és Shran-t játszotta a Star Trek-ben. Szeretem őt Star Trek-en kívül is, a Fortress I. pl. az egyik kedvenc filmem, és jó pár horrorfilmjét is láttam már. Pár hónappal ezelőtt rábukantam Elisa blogjára, a The Combs Corner -re, amit már évek óta lelkiismeretesen ír Jeff-ről, így szinte elsőkézből értesülök az ottani, Jeff-fel kapcsolatos eseményekről.

Hetek óta lázban égtünk, hiszen Jeff hosszú idő után újra színpadon próbált, mégpedig egy monodrámát, Edgar Allan Poe szerepét, a Nevermore... An Evening with Edgar Allan Poe (Soha már... Egy este Edgar Allan Poe-val) című darabot, melyet a költő születése 200. évfordulójának tiszteletére állítottak színpadra. Az előadás során végig a költő saját szavait hallhatja a közönség, hiszen a leveleiből, verseiből, novelláiból állították össze.

Ez a darab számomra duplán is érdekes és fontos, mert nem csak a színészt szeretem, hanem a szerepét is, hiszen Poe az egyik kedvenc költőm. A premier tegnap este volt Los Angeles-ben és Elisa részletes beszámolót írt az előadásról a blogjára, itt olvashatjátok (természetesen angolul):

http://jeffreycombs.blogspot.com/2009/07/nevermore-review.html

Általában nem szoktam, de most nagyon sajnálom, hogy nem az Angyalok városába vetett a sors, és nem lehettem én is ott a bemutatón. Viszont kárpótlásul Elisa elárulta, felmerült, hogy az előadást megjelentetik majd DVD-n is, így - legalább utólag - mi, távollévők is részesei lehetünk annak a csodának, amit Jeff estéről estére a színpadra varázsol.

És - hogy egy kicsit "hazabeszéljek" - nem tudom, ki hogy van ezzel, számomra nagy öröm és büszkeség Star Trek színészeket komoly, drámai szerepben, színpadon látni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése